تحلیل تجاری کالا BP

شرکت پشتیبان امین در حوزه تجاری سازی با بهره گیری از متخصصین خود در حوزه تدوین طرح های تجاری BP اقدامات شایانی تا کنون در حوزه اقتصادی، طرح های تجاری انجام داده و همچنین در خصوص تحلیل بازار نیز دارای کارشناسان مجربی می باشد.

بسیاری از جوانان ایده های خلاقانه و هیجان انگیزی جهت کسب کار و آینده شغلی خود در ذهن دارند یا نیاز جدید و خاصی را در جامعه و بازار احساس کرده اند تصور میکنند می توانند با تولید یک محصول جدید یا ارائه خدمتی نو درآمد خوبی را کسب نمایند یا با بهینه کردن محصول موجود در بازار، هم به مشتریان برای بهتر زیستن کمک نمایند و هم شرکتی موفق را تاسیس کنند.

  • در صورتی که این دو به ذهن شما خطور کرده باشد آیا قادر هستید تا دوستان، پدر و مادر یا شرکای خود را به سرمایه گذاری در این کار ترغیب نمایید؟
  • آیا همان قدری که شما بر روی ایده خود تعصب دارید و آن را موفق میپندارید دیگران نیز بر این باور هستند؟
  • آیا دیگران نیز به اندازه شما از ویژگی های این طرح و جزییات آن آگاه هستند؟
  • آیا پاسخ سوالات احتمالی سرمایه گذاران یا شرکای خود را به طور واضح و دقیق تهیه کرده اید؟

پاسخ به تمام سوالات فوق با نوشتن طرح تجاری امکان پذیر است.

طرح تجاری یا برنامه کسب و کار چیزی نیست جز یک طرح مکتوب و منظم که در آن ابعاد مختلف ایده از منظر مطلوب سرمایه گذاران به نمایش درآمده است

البته مخاطب طرح تجاری تنها سرمایه گذاران نیستند بلکه مخاطب اولیه و اصلی طرح خود شمایید، چون هنگام نوشتن طرح با استفاده از معجزه نوشتن به زوایای پنهان و جدید ایده و اجرای آن پی خواهید برد. ایده شما واقعی خواهد شد و دیگران شما را جدی تر خواهند گرفت. طرح تجاری صرفا برای راه اندازی شرکت های جدید یا ایده های جدید کاربرد ندارد بلکه شرکت های در حال فعالیت نیز به آن نیاز دارند.

از مزایای طرح تجاری میتوان به این نکته اشاره کرد که هنگامی که شروع به نوشتن طرح تجاری می نمایید تمتم نقاط ضعف و قوت ایده ی خود را از فاز ایده ی خام اولیه تا بازگشت سرمایه یک بار مرور می کنید و برای حل مشکلات احتمالی آینده راهکار مناسبی ارائه می نمایید. حتی ممکن است در این میان به عملی نبودن یا زیان ده بودن ایده ی خود پی ببرید و از یک شکست تجاری سنگین جلوگیری نمایند.

X